Nova Scotia Duck Tolling Retriever Forum
Regulamin forum - Wersja do druku

+- Nova Scotia Duck Tolling Retriever Forum (https://www.novascotia.pl/forum)
+-- Dział: Witamy (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Dział: Regulamin (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Wątek: Regulamin forum (/showthread.php?tid=899)



Regulamin forum - Toller - 30-08-2009 17:04

Serdecznie witamy na forum Retrieverów z Nowej Szkocji!!

Nasze forum przeznaczone jest dla miłośników Tollerów - dzielimy się tutaj naszą wiedzą i doświadczeniem, w miłej i przyjacielskiej atmosferze. Bardzo prosimy wszystkich użytkowników, o zapoznanie się z poniższymi punktami regulaminu:


I. ZASADY OGÓLNE

1. Regulamin obowiązuje wszystkich zarejestrowanych użytkowników forum Retrieverów z Nowej Szkocji ( zamieszczonego pod adresem http://www.novascotia.pl/forum)

2. Użytkownik, który zarejestrował się na forum, akceptuje jednocześnie wszelkie warunki regulaminu a także potencjalne jego zmiany i logując się, zobowiązuje się do ich bezwzględnego przestrzegania.

3. Forum służy wymianie opinii i doświadczeń - w związku z tym, zarejestrowani użytkownicy powinni się udzielać na forum. Do dyspozycji osób potrzebujących informacji, a nie chcących brać udziału w publicznych dyskusjach, służy Portal Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Na forum korzystamy z wiedzy bądź doświadczeń innych, i sami także powinniśmy się nimi dzielić, w miarę swoich możliwości. Zabrania się wynoszenia i przekazywania treści zawartych na forum, chyba że zgodę wyrazi Administrator Forum.

4. Nie jesteśmy w stanie zagwarantować dokładności i przydatności informacji publikowanych na forum i tym samym nie bierzemy za nie odpowiedzialności. Informacje przedstawiają wyłącznie poglądy oraz wiedzę ich autorów. Jeżeli dany użytkownik forum uważa że informacja zawarta w jakimś poście łamie jakikolwiek z punktów tego regulaminu należy powiadomić o tym Administratora Forum.

5. Na naszym forum nie popieramy rozmnażania psów nierodowodowych. Posty czy tematy, które są reklamą pseudohodowli, będą usuwane, a ich autor dostaje ostrzeżenie - jeśli ono nie pomoże, zostaje zbanowany. Reklama swojej hodowli - także jest niedozwolona; dane o miotach, sukach hodowlanych czy reproduktorach, mają charakter wyłącznie informacyjny, w ściśle określonym przez administratorów, dziale – można natomiast zamieszczać zdjęcia swoich szczeniąt i psów/suk hodowlanych w dziale „Nasze Psiaki”, ważne jednak aby nie stanowiły one oferty komercyjnej (reklamy). Również zabronione jest zamieszczanie informacji o treści stanowiącej reklamę danej działalności czy ofertę kupna–sprzedaży.

II. UŻYTKOWNICY

KONTO

1. Wszyscy rejestrujący się na forum w odpowiednich polach podają swoje prawdziwe imię i nazwisko którym się posługują, a także mail. Nasza Tollerowa społeczność jest mała, i warto aby każdy swoje posty zawierające określone opinie, uwagi, etc miał opatrzone swoim imieniem i nazwiskiem. W ten sposób, może choć w części, uniknie się anonimowych wpisów - każdy bierze odpowiedzialność za swoje słowa. Bez podania wymaganych danych, użytkownik nie zostanie aktywowany, nie może czytać ani pisać postów.

2. Rejestrując się na forum, dany użytkownik wyraża zgodę na zamieszczenie swoich danych (imienia i nazwiska) na forum do wiadomości jedynie zarejestrowanych użytkowników. Jednocześnie informujemy że dane osobowe podane przy rejestracji, w żadnym wypadku ani w żadnej formie nie będą ujawniane innym osobom spoza forum, ani innym podmiotom zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. "O ochronie danych osobowych". Zgodnie z tą ustawą użytkownicy mogą żądać ich usunięcia, co jest jednak równoznaczne z opuszczeniem forum.

3. Jeden użytkownik może posiadać tylko jeden nick. Zabrania się rejestrowania się pod wieloma nickami. Nick nie może zawierać wyrazów obraźliwych oraz znaków innych niż litery, cyfry i @. W nickach nie stosujmy naprzemiennie dużych i małych liter. Osoby, które się zarejestrowały pod nickiem niezgodnym z niniejszym Regulaminem, zostaną poproszone o podanie nowej propozycji swojego nicka. Jeżeli korzysta się z czyjegoś konta (w przypadku posiadania jednego komputera) należy podpisać się własnym nickiem lub inicjałami.

4. Zabronione jest użyczanie konta osobom zbanowanym, pod karą zbanowania, zabronione jest także przekazywanie treści zawartych na forum użytkownikom zbanowanym lub nie zarejestrowanym.

5. Gdy zachodzi podejrzenie, że konto zostały założone po to, aby łamać regulamin lub używać forum do prywatnych rozgrywek między użytkownikami, będzie ono usuwane a użytkownik banowany.T rollowanie (czyli poruszanie danego tematu w celu wywołania kłótni) jest zabronione i skutkuje natychmiastowym usunięciem z forum.

6. Forum jest podzielone na kilka grup użytkowników. Każda grupa posiada określone uprawnienia dające lub odbierające dostęp do specyficznych części forum. Grupy identyfikowane są określonym kolorem nicka. Rozróżnia się następujące grupy użytkowników:

a) niezarejestrowani i niezalogowani – użytkownicy mają dostęp jedynie do regulaminu forum i działu "Psiaki w potrzebie"; po akceptacji regulaminu mogą zarejestrować się na forum przechodząc do grupy „zarejestrowani". Rejestracja na forum jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu a aktywacji użytkownika dokonuje administrator forum. W przypadku nie podania wymaganych przy rejestracji danych, konto użytkownika jest usuwane, a użytkownik aby moc korzystać z forum, musi ponownie się zarejestrować.

b) zarejestrowani (kolor czarny) – grupa użytkowników forum, którzy zarejestrowali się na forum ale jeszcze nie napisali żadnego postu; mają dostęp jedynie do działu „Witamy" w tym do tematu „Przedstawiamy się"; po przedstawieniu się użytkownik uzyskuje dostęp do większości tematów forum. Od momentu aktywacji konta, użytkownik ma 1 miesiąc na przedstawienie się - po upływie tego terminu, jego konto będzie usuwane (chcąc powrócić na forum, będzie musiał ponownie się zarejestrować). Bez przedstawienia się, użytkownik nie może przeglądać zawartości forum.

c) nowicjusze (kolor zielony) – grupa użytkowników zarejestrowanych, która napisała więcej niż jeden post; użytkownicy tej grupy mają dostęp do większości tematów forum, mogą czytać i pisać posty (wyjątek stanowią działy : Hodowla i Tollerowy Portal). W przypadku braku aktywności (pisania nowych postów na forum) przez okres większy niż 3 miesiące Administrator może usunąć konto takiego użytkownika (chcąc powrócić na forum, będzie musiał ponownie się zarejestrować).

d) zaawansowani (kolor brązowy) – grupa użytkowników forum, która napisała więcej niż 50 postów a od rejestracji upłynął miesiąc; użytkownicy mają pełny dostęp do wszystkich wątków na forum (wyjątkiem jest subforum administratorów i moderatorów). W przypadku braku aktywności (pisania nowych postów na forum) przez okres większy niż 6 miesięcy Administrator może usunąć konto takiego użytkownika (chcąc powrócić na forum, będzie musiał ponownie się zarejestrować).


e) niezależnie od poziomów grup, istnieją także nazwy użytkowników które zależą od ilości napisanych postów; i tak:

* TollerBaby (Minimalna liczba postów: 1)
* TollerJunior (Minimalna liczba postów: 100)
* Tollerfan (Minimalna liczba postów: 750)
* TollerSenior (Minimalna liczba postów: 1500)
* TollerMaster (Minimalna liczba postów: 2500)



III. PISANIE POSTÓW, ZAKŁADANIE TEMATÓW

1. Przed założeniem nowego tematu proszę sprawdzić, czy problem nie był już poruszany i szczegółowo omówiony na forum. Zupełnie nowy temat należy założyć w czytelny sposób, aby każdy użytkownik forum wiedział o co w nim chodzi, w odpowiednim subforum tematycznym Tytuły powinny być krótkim streszczeniem problemu, w jednoznaczny sposób wskazującym na jego istotę. Dla tematów, które nie mieszczą się merytorycznie w istniejących kategoriach głównych istnieje kategoria: "Off TOPIC".

2. Nie należy umieszczać tego samego postu/tematu w więcej niż jednej kategorii. Wyjątkiem są specjalne ogłoszenia publikowane przez administratorów.

3. Niedozwolone jest zamieszczanie materiałów o treści obraźliwej (dotyczących cudzego poglądu, religii, polityki, seksualności czy wyglądu, treści rasistowskich oraz nawołujących do szerzenia nienawiści), niezgodnej z prawem, pornograficznej, matrymonialnej lub stanowiącej ofertę kupna/sprzedaży. Prosimy o unikanie wulgaryzmów, oszczerstw, przekleństw i pogróżek. Jakiekolwiek obrażanie innych użytkowników, będzie natychmiastowo karane przez Administratorów. Prywatne spory można jedynie załatwiać na PW – niedozwolone są publiczne kłótnie; użytkownicy łamiący ten punkt regulaminu karani są banem (czasowym lub dożywotnim)

Użytkownicy nagminnie łamiący Regulamin i ignorujący upomnienia Administratorów lub Moderatorów powinni liczyć się z otrzymaniem Ostrzeżenia lub z zablokowaniem dostępu do Forum. Także jednorazowe przewinienia (np. obraźliwe posty, zmierzające do skłócenia użytkowników) uznane przez któregoś z Administratorów lub Moderatorów za ciężkie, mogą skutkować tym samym bez uprzedniego upomnienia czy ostrzeżenia.
Ostrzeżenia przyznawane są za:
- nieprzestrzeganie regulaminu,
- brak reakcji na uwagi Adminów i Moderatorów,
- pisanie bezproduktywne tj. nabijanie liczby postów,
- chamskie odzywki,
- nieprzestrzeganie elementarnych zasad dobrego wychowania,
- robienie ogólnego zamętu na Forum,
- robienie bałaganu w tematach.

4. Pisząc wiadomość na forum wyraża się tym samym zgodę na jej publikację na łamach forum – staje się ona integralną częścią forum jej usunięcie w przyszłości może być niemożliwe.

5. Prosimy o używanie poprawnej polszczyzny oraz unikanie nadmiernej liczby emotikonek, częstego pisania dużą czcionką, a także prosimy bardzo o sprawdzanie pisowni przed wysłaniem postu. Nie piszemy całych postów pogrubioną i kolorową czcionką. Kolor czerwony zarezerwowany jest dla uwag administratorów, niebieski dla moderatorów.

6. Na forum dbamy o prawa autorskie - prosimy o zgodę na publikację autora zdjęć, a przynajmniej podpisujemy kto dane zdjęcie wykonał, jeśli nie jest ono naszą własnością. Cytując fragmenty czy książek czy artykułów, podajemy ich autorów, bądź stronę serwisu na jakim w/w dokumenty zostały zamieszczone, a w wypadku artykułów - tytuł i datę wydania czasopisma, w którym zostały zamieszczone.


IV. PROFIL UŻYTKOWNIKA

1. W profilu użytkownika można dodać podpis bądź awatar. Maksymalna dopuszczalna wielkość (szerokość/wysokość)
- podpisu : 500 na 100 pikseli + 1 linijka tekstu (19 pikseli) (podpis nie może zawierać elementów animowanych),
- awatara : 100 na 100 pikseli.
Nieregulaminowe awatary i podpisy będę usuwane.
Administrator zastrzega sobie prawo do wydania odrębnego zarządzenia precyzującego kwestię podpisu i awatarów w postach.



V. UPRAWNIENIA MODERATORÓW

1. Administratorzy i Moderatorzy maja prawo do skasowania, przeniesienia, edycji tematu lub postu, który narusza regulamin i nie muszą tłumaczyć się nikomu ze swoich poczynań.

2. Moderatorzy mają prawo:
- usuwać posty i tematy (przy poinformowaniu Administratorów o powyższym fakcie)
- edytować (moderować) posty
- łączyć tematy
- dzielić tematy
- przesuwać tematy (przenosić do innych działów)
- zamykać tematy
- zwracać uwagę użytkownikowi na niewłaściwe zachowanie

3. Do obowiązków Moderatora należy:
- przestrzeganie regulaminu na tych samych zasadach co wszyscy użytkownicy
- usuwanie z postów treści obraźliwych, niecenzuralnych lub niezgodnych z prawem
- informowanie Administratora forum o naruszaniu regulaminu, netykiety lub prawa, przez poszczególnych użytkowników.

4. Moderator nie ma obowiązku: wdawać się w dyskusje na temat podjętych decyzji; może służyć pomocą i radą w miarę chęci i czasu. Poza pełnioną funkcją, Moderator jest użytkownikiem forum jak wszyscy.




VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. Zarówno rejestracja jak i pisanie na forum oznacza akceptację Regulaminu.

2. Za łamanie Regulaminu grozi udzielenie ostrzeżenia lub usunięcie z forum czyli ban - czasowy lub bezterminowy.

3. Za wypowiedzi użytkowników ekipa serwisu, administratorzy, ani też inni użytkownicy nie ponoszą odpowiedzialności prawnej. W razie jakichkolwiek problemów czy innych prosimy o skontaktowanie się z Administratorami forum. Administratorzy i moderatorzy mają prawo usuwać wypowiedzi łamiące regulamin bez uprzedzenia ich autora.

4. Forum jest integralną częścią Portalu Nova Scotia Duck Tolling Retriever, i należy do jego administratorów.

5. Administracja forum zastrzega sobie prawo zmian lub uzupełniania niniejszego regulaminu wg potrzeb. W każdej sytuacji decyzja administratora jest ostateczna, i posiada on głos decydujący.


6. Poza w/w punktami obowiązuje na forum przestrzeganie zasad netykiety (zbiór zasad przyzwoitego zachowania w Internecie, swoista etykieta obowiązująca w Sieci).

Życzymy miłego użytkowania forum!


Edit - 19.01.2014 zmiany w regulaminie